آیا عمربن الخطاب واقعا شجاع بود؟

هر انسانی وقتی با دیدۀ انصاف وبدور از تعصبات کورکورانۀ قومی و فرقه ای تاریخ را مطالعه کند حقیقت را یقینا پیدا خواهد کرد

آیا عمربن الخطاب واقعا شجاع بود؟

هر انسانی وقتی با دیدۀ انصاف وبدور از تعصبات کورکورانۀ قومی و فرقه ای تاریخ را مطالعه کند حقیقت را یقینا پیدا خواهد کرد

از نشانه های مظلومیت امیرالمومنین امام علی (ع)

 یکی از نشانه های مظلومیت امیرالمومنین امام علی (ع)اینست که بسیاری از چیزهایی که از سوی خدا ورسولش به ایشان اختصاص داده شده است مورد غصب دیگران قرار میگیرد: تاآنجاکه ازالقاب وصفات ایشان نیز نگذشته اند وآنرا به دیگران سپرده اند.

بعنوان نمونه میتوان به لقب" فاروق" اشاره کردکه ازسوی رسول اکرم(ص)بارها به امیرالمومنین

علی(ع)اختصاص داده شدکه برخی این القاب را به عمربن خطاب بکارمیبرند:

 -رسولخدا(ص)فرمودند:

درآینده ای نزدیک بعدازمن فتنه ای اتفاق می افتد پس هرگاه آن زمان فرارسید ازعلی ابن ابیطالب

پیروی کنیدهمانا علی نخستین کسی است که به من ایمان آوردواول کسی است که روزقیامت بامن مصافحه میکند.علی صدیق اکبروفاروق اعظم این امت(جداکننده)حق ازباطل است.

-الا ستیعاف ابن عبدالبر-ج4-ص169-اُسدالغابه-ج5-ص287-الاصابه-ج7-ص293


ومختصرتاریخ دمشق محدبن مکرم-ج7-ص306و-ج18-ص46 به استناداین روایت رسولخدا(ص)راه نجات ورهائی ازفتنه را تبعیت وپیروی از امیرمومنان (فاروق اعظم) علی(ع)میداند.

 

احمدبن بکیرهیثمی در مجمع الزوائد خود مینویسد:

پیامبراکرم(ص)دست علی(ع)گرفتندوفرمودند:

-هماناعلی نخستین کسی است که به من ایمان آوردواول کسی است که درروزقیامت بامن مصافحه می کند.علی صدیق اکبروفاروق این امت(جداکننده حق ازباطل)است.علی پیشوای مومنین است ومال وثروت، پیشوای ظالمین است:

-(مجمع الزوائدهیثمی-ج9ص101چاپ مکتبة القدسی مصر)

 

به استنادکتب شیعیان واهل تسنن، رسول خدا(ص)لقب((فاروق))رافقط به امیرالمومنین علی(ع)داده اند وآنان که این لقب رابه غیرازحضرت علی(ع)نسبت دادندخیانت به اسلام ومسلمین کرده اند ودروغ وافتراء رابه رسول خدا(ص)می بندند.وهیچ دلیلی برای مدعای خودندارند.

 

ابن مردویه درکتاب مناقب علی بن ابیطالب(ص-331)فخررازی-آلوسی-ابوحیان اندلسی

درتفسیربحرالمحیط(ج7-ص16)جلالدین سیوطی درالجامع الصغیر(ج2-ص115)درکتب تفسیرشان

ونیزمتقی هندی درکتاب کنزل العمال ومناوی درکتاب فیض القدیر(ج4-ص313)ودیگران نقل کرده اندکه پیامبراسلام(ص)فرمودند:

-الصّدیقونَ الثَّلاثَة :حبیب النجارالمومن آل یاسین-والحِزقیل والمومن آل فرعون- وعلی بن ابیطالب ثالثَ وهوَاَفضَلَهُم" .

صدیقان سه نفرهستند،حبیب نجارمومن آل یاسین،حزقیل مومن آل فرعون، وعلی بن ابیطالب که اوسومین وبرترین آنهاست.

 حتی یک حدیث صحیح از پیامبراکرم(ص)که ابوبکرراصدیق وعمربن خطاب رافاروق خوانده باشد وجودنداردبلکه آنچه درکتب اهل تسنن وشیعه آمده این القاب مخصوص حضرت امیرالمومنین علی(ع)است.

خداوندمتعال ورسولش القاب وصفات بسیاری رابرای امیرالمومنین علی(ع)قرارداده اند که برخی

ازمغرضین این القاب را بدیگران اختصاص داده اند برخی از منافقان بخیال محوکردن فضائل ومناقب

حضرت مانند: فاروق وصدیق اکبررا که لقب علی(ع)میباشد،لقب صدیق رابه ابوبکر داده اند درحالیکه درهیچ روایتی رسولخدا(ص)اوراصدیق نخوانده اند.

 

عبادة بن عبدالله از امام علی(ع)نقل میکند:

حضرت فرمودند:"من بنده خدا وبرادر رسولخدا (ص)وصدیق اکبرهستم پس ازمن جزء دروغگوکسی خودرا صدیق نخواهدخواندمن هفت سال قبل از دیگران نمازمیخواندم":

(-سنن ابن ماجه-ج1-ص44

-البدایة والنهایه ابن کثیر-ج3-ص26

المستدرک علی الصحیحین حاکم نیشابوری-ج3-ص112وتاریخ طبری-ج2-ص56)

توضیح اینکه ابن ماجه در سنن خود حاکم درالمستدرک وهیثمی درمجمع الزوائد روایت(صدیق

اکبر)بودن حضرت علی(ع)رانقل کرده اند وتمام راویان این حدیث را ثقه (مورداطمینان)میدانند.

 

پیامبراکرم(ص)در روایتی صدیقان را معرفی فرموده اندودر بین صدیقان نامی از ابوبکر نمی برند واگرلقب ابوبکرصدیق بود؟ بایدپیامبرخدا(ص)متذکرمیشدند وبجای "الصِّدیقونَ الثَّلاثة"میفرمودند"الصّدیقونَ اربعَه" وابوبکررانیز داخل آن روایت می نمودند.

بسیاری از بزرگان اهل سنت اعتراف کرده اند که این دولقب(صدّیق وفاروق)ازالقاب ابوبکروعمربن خطاب نیست وحدیث آن جعلی میباشدوراویان این حدیث رادروغگوو جعل کننده حدیث میدانندحتی ابن حیان از بزرگان علم رجال اهل سنت در(جلد دوم کتاب "المجرمین"-ص116) میگوید:شکی در جعلی بودن

این حدیث نیست ومثل این حدیث دربین کتب اهل تسنن بسیاراست.

ابن جوزی درکتاب:

-الموضوعات-ج1ص327و336

-هیثمی درمجمع الزوائد-ج9ص59

-ذهبی در المیزان الاعتدال-ج1ص540

-ابن حجرعسقلانی درلسان المیزان-ج2ص295

 وابن کثیردمشقی درالبدایة والنهایة-ج7ص230

-برجعلی بودن حدیث نام گذاری ابوبکربه صدیق وعمربن خطاب به فاروق اتفاق نظردارند.

 طبق روایات صحیح السندی که در بسیاری از کتاب‌های اهل سنت وجود دارد ، این دو لقب مبارک ، ازالقاب اختصاصی آقا امیر المؤمنین علیه السلام بوده است ؛ اما  اهل سنت تلاش کرده اند که این فضلیت را برای خلفای  دیگر نقل کنند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد