آیا عمربن الخطاب واقعا شجاع بود؟

هر انسانی وقتی با دیدۀ انصاف وبدور از تعصبات کورکورانۀ قومی و فرقه ای تاریخ را مطالعه کند حقیقت را یقینا پیدا خواهد کرد

آیا عمربن الخطاب واقعا شجاع بود؟

هر انسانی وقتی با دیدۀ انصاف وبدور از تعصبات کورکورانۀ قومی و فرقه ای تاریخ را مطالعه کند حقیقت را یقینا پیدا خواهد کرد

آیا عمربن خطاب واقعا شجاع بود؟!

                      فرار عمربن خطاب مانند بز کوهی در جنگ احد

عمربن خطاب، روز جمعه، سوره آل عمران را خواند… وقتی به این آیه رسید، « کسانی از شما که در روز رو به رو شدن دو جمعیت با یکدیگر ( در جنگ احد ) ، فرار کردند، شیطان آنها را بر اثر بعضی از گناهانی که مرتکب شده بودند، به لغزش انداخت…» گفت: وقتی روز احد، مشرکان را شکست دادیم، من فرار کردم تا این که از کوه بالا رفتم و همانا خود را دیدم که همانند بز کوهی، از کوه بالا میدوم!!! و مردم ندا می دادند که محمد ( صلی الله علیه وآله وسلم ) کشته شد. من گفتم: هر کس را ببینم که بگوید محمد ( صلی الله علیه وآله وسلم ) کشته شد او را میکشم!! بعد ما روی کوه جمع شدیم، پس این آیه نازل شد. « کسانی از شما که در روز روبرو شدن دو جمعیت با یکدیگر ( در جنگ احد )، فرار کردند، شیطان آنها را بر اثر بعضی از گناهانی که مرتکب شده بودند، به لغزش انداخت…».

سیوطی در تفسیر الدرالمنثور , جلد ۴, ذیل آیات ۱۵۴-۱۵۵ سوره آل عمران

http://www.omar-sonnat.com   . منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد